تبلیغات
جدید ترین خبر های ورزشی - معرفی ورزش اسکی
سه شنبه 10 آذر 1394  07:09 ب.ظ
نوع مطلب: (تاریخچه ورزش ها ،) توسط: محمد رضایی

ورزش اسکی

سه نوع ورزشی که در بالا به آنها اشاره کردیم، می توانند عـملکرد بـدن را در حد مطـلوب نـگه دارند و کـارشـناسـان معتقدند که تفاوت زیادی میان این ورزش و سایر ورزش های هوازی (ایروبیک) وجود دارد. در هنگام انجام این ورزش افراد نیاز به صرف انرژی زیادی داشته و می بایست اکسیژن بالایی مصرف کنند تا بتوانند به حرکت کردن ادامه دهند.
فواید اسکی کردن تفاوت چندانی با سایر ورزش ها ندارد. این ورزش را می توانید ۳ مرتبه در هفته، هر بار به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید تا بدنتان تناسب خود را حفظ کند.
اسکی
یکی از مزایای شایان ذکر این ورزش بهبود و ارتقای سیستم قلبی عروقی بدن است. همچنین انجام این ورزش میزان هشیاری فرد را نیز افزایش می بخشد و ورزشکار قادر می شود تا عکس العمل سریعی را نسبت به هر محرک خارجی از خود نشان دهد. از این گذشته فرد قادر می شود تا به راحتی و بدون احساس هیچگونه استرسی به فعالیت های روزانه خود بپردازد.
ورزش های هوازی نظیر اسکی، گردش خون را تنظیم کرده و سبب می شود که کلیه بافت های بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرند. این امر سبب می شود که فرد به ندرت دچار بیماری هایی نظیر فشار خون و یا سکته قلبی شود

یکی دیگر از فواید اسکی افزایش HDL و یا همان کلسترول خوب خون است. این امر به بدن کمک می کند تا کلسترول بد و یا LDL را حذف کند، چرا که فردی که اسکی میکند چربی بسیار زیادی را سوزانده و وزنش کاهش پیدا می کند.

شاید تعرق در آب و هوای سرد قدری عجیب به نظر برسد، اما کسی که اسکی می کند، به شدت عرق می کند. این امر با مشاهده معروف ترین اسکی بازهای دنیا کاملاً قابل درک است.

افرادی که بدن آنها از سلامتی بالایی برخوردار باشد، قادرند تا علائم کهولت سن نظیر: کم شدن قدرت جسمانی، کاهش توده ماهیچه ای، انعطاف پذیری و متابولیسم کند را به تعویق بیندازد.

در آخر می توان به این نکته اشاره کرد که اسکی به راحتی می تواند اعتماد به نفس و قدرت را در فرد افزایش دهد. این افراد به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کرده و قاطعانه با چالش های زندگی برخورد کنند.

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که شاید این ورزش برای همه افراد مناسب نباشد. تحقیقات نشان می دهند که از هر ۴ نفر ۱ نفر دچار اضافه وزن است بنابراین پیش از شروع به این ورزش می بایست وزن خود را کاهش دهید؛ اما کسانی که احساس می کنند از نظر فیزیکی توانایی انجام این ورزش را دارند، می توانند در کلاس ثبت نام کرده و آموزش های عملی را به طور فیزیکی آموزش ببینند.

برخی تصور می کنند تنها کاری که یک اسکی باز انجام دهد پایین آمدن از کوهها است؛ اما هر پایین آمدنی بالارفتنی را نیز در بر دارد و زمانی که از کوه بالا می روید، ضربان قلب افزایش یافته، و این امر باعث ارتقای سلامت فرد می شود

منبع:http://www.aftabir.com


نظرات()   
   
Foot Complaints
سه شنبه 17 مرداد 1396 03:16 ق.ظ
Terrific article! That is the kind of info that should be shared across the internet.
Shame on Google for now not positioning this
submit higher! Come on over and talk over with my website .
Thanks =)
Foot Pain
چهارشنبه 11 مرداد 1396 01:49 ق.ظ
Today, I went to the beachfront with my children. I
found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear.

She never wants to go back! LoL I know this is totally off
topic but I had to tell someone!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر